ul. Zimowa 16 (za Castoramą), Szczecin

91 40 000 05

biuro@motoexpresso.pl

Pon.-Pt.: 8:00 - 17:00, Sobota 8.00 – 14.00

Pon.-Pt.: 8:00 - 17:00, Sobota 8.00 – 14.00
Warsztat Samochodowy Szczecin 91 40 000 05
ul. Zimowa 16 (za Castoramą), Szczecin

Wymiana opon

Wymiana opon Szczecin

Motoexpresso, które znajduje się z prawobrzeżnej części Szczecina oferuje wszystkich zmotoryzowanym sezonową wymianę opon z letnich na zimowe oraz z zimowych na letnie opony. Pełna oferta wymiany opon jest rozpisana poniżej. Dodatkowo na podstronie cennik znajdą Państwo najnowsze ceny dotyczące wymiany opon w motoexpresso oraz sezonowania opon. Oferujemy:

  • wymiany opon
  • sprzedaż opon różnych producentów
  • wyważanie kół
  • naprawa kół

» Sprawdź cenę wymiany opon
» Kiedy wymienić opony?
» Umów się na wizytę

 

DLA TYCH KTÓRZY CHCĄ WIEDZIEĆ WIĘCEJ:

1. Opony w zależności od pory roku dzielimy na:

  • opony letnie
  • opony całoroczne
  • opony zimowe

2. Opony z zależności od zastosowania dzielimy na:

  • opony do samochodów osobowych
  • opony do samochodów dostawczych
  • opony do samochodów terenowych (4X4)
  • opony do samochodów ciężarowych i autobusów

3. Cechy (wymagania) opon:

  • bardzo dobra przyczepność
  • bardzo dobra kierowalność
  • niskie opory toczenia
  • cichobieżność
  • bardzo dobre odprowadzanie wody (odporność na zjawisko aquaplaningu)
  • duża trwałość bieżnika
  • równomierne zużywanie się bieżnika
  • wysoki komfort jazdy
  • krótka droga hamowania

FUNKCJE OPONY

  • przenoszenie obciążenia pionowego
  • zapewnienie tłumienia nierówności drogi
  • przenoszenie momentu napędowego i hamującego
  • generowanie siły bocznej przy skręcie
  • zapewnienie dobrej przyczepności do drogi
  • zapewnienie stabilności wymiarowej
  • zapewnienie wystarczającego przebiegu
  • zapewnienie dobrej kierowalności pojazdu
  • pochłanianie jak najmniejszej mocy
  • generowanie jak najmniejszego hałasu i drgań
  • trwałość i bezpieczeństwo

Ciśnienie powietrza w oponie

  • Nośność opony i dopuszczalna prędkość obowiązują tylko w przypadku napompowania opon na zimno do normalnego ciśnienia.
  • Istotne jest zatem przestrzeganie zaleceń producenta opon dotyczących ciśnienia powietrza w oponie, a ciśnienie powinno być dostosowane do rzeczywistego obciążenia osi pojazdu.
  • Zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponie nie tylko powoduje nieregularne zużycie bieżnika, ale również prowadzi do przedwczesnego zniszczenia opony.
  • Ciśnienie powietrza w oponie podczas eksploatacji pojazdu powinno być sprawdzone „na zimno” regularnie, co dwa tygodnie-szczególnie przed dłuższymi podróżami.
  • Po jeździe opony powinny zostać pozostawione na 2 do 3 godzin w celu schłodzenia ich do temperatury otoczenia. Nie wolno upuszczać powietrza z „gorącej” opony.
  • Zalecane ciśnienie powietrza w oponach pojazdu lub danej osi powinno być oznaczone za pomocą naklejki na odpowiednim błotniku.
  • Przyczyny istotnych różnic ciśnień pomiędzy poszczególnymi oponami (+/- 15% i więcej) należy zbadać przy najbliższej sposobności.
  • Manometry do pomiaru ciśnienia w oponie powinny być regularnie sprawdzane za pomocą manometru wzorcowego i dostrajanie w razie potrzeby.
  • Wzrost ciśnienia powietrza w oponie „gorącej” wynoszący 25-30% w stosunku do opony „zimnej” wskazuje, że opona jest poważnie wyeksploatowana z powodu nadmiernego ugięcia i że nieuchronne jest rozwarstwienie opony (wzrost o 30% odpowiada temperaturze opony o ok. 100%).
  • Aby uniknąć korozji obręczy i ewentualnej penetracji wilgoci do wewnątrz opony zbiornik kompresora powinien być regularnie opróżniany.
  • Nieregularnego lub nierównomiernego schematu zużycia opony zwykle nie można poprawić poprzez zmianę ciśnienia powietrza w oponie. Ponadto wymagany spadek lub wzrost ciśnienia w oponie ma duże znaczenie w odniesieniu do innych własności eksploatacyjnych.

ZBYT NISKIE CIŚNIENIE POWIETRZA LUB PRZECIĄŻENIE OPONY KONSEKWENCJE

  • nierówne, szybkie zużycie krawędzi bieżnika
  • tendencja do przyspieszonego zużycia stopki opony
  • ryzyko rozwulkanizowania się gumy i rozwarstwienia opony
  • rozwarstwienie opony w obszarze stopki
  • intensywne tarcie opony o obręcz
  • złe prowadzenie pojazdu – niestabilność podczas jazdy na wprost, opóźnienie reakcji na ruchy kierownicą, zwiększone boczne kołysanie

ZBYT WYSOKIE CIŚNIENIE POWIETRZA LUB NIEDOCIĄŻENIE OPONY
KONSEKWENCJE

  • szybkie zużycie środkowego pasa bieżnika
  • zmniejszona odporność na penetrację przez ostre przedmioty i na uderzenia
  • zmniejszony komfort jazdy
  • zwiększone zużycie innych układów pojazdu (zużycie elementów zawieszenia, pęknięcie zgrzein, resorów, itp.)
  • większe ryzyko uszkodzenia ładunku.