ul. Zimowa 16 (za Castoramą), Szczecin

91 40 000 05

biuro@motoexpresso.pl

Pon.-Pt.: 8:00 - 17:00, Sobota 8.00 – 14.00

Pon.-Pt.: 8:00 - 17:00, Sobota 8.00 – 14.00
Warsztat Samochodowy Szczecin 91 40 000 05
ul. Zimowa 16 (za Castoramą), Szczecin

Naprawa zawieszenia

Naprawa zawieszenie i dobry mechanik samochodowy

  • wymiana amortyzatora
  • wymiana łożyska przedniego i tylnego
  • wymiana osłony gumowej przegubu
  • wymiana końcówki sworznia
  • wymiana tuleji wahacza
  • komputerowy test amortyzatorów

Zawieszenie pojazdu przenosi siły powstające na styku koła z jezdnią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy oraz stateczność i kierowalność pojazdu, jest częścią podwozia a w jego skład wchodzą: wahacze, drążki poprzeczne i wzdłużne, sprężyny śrubowe, resory piórowe, amortyzatory. Pierwszymi objawami zużycia zawieszenia są: utrata stateczności pojazdu, gorsze prowadzenie pojazdu, nieregularne zużycie bieżnika opon, wzrost drogi hamowania.

 

DLA TYCH KTÓRZY CHCĄ WIEDZIEĆ WIĘCEJ:

Zawieszenie samochodowe to mechanizm złożony z wielu części, które wzajemnie ze sobą współpracują. Jego zadaniem jest połączenie kół z resztą pojazdu.

W zimie, kiedy na drogach dziur jest znacznie więcej niż zwykle, podzespoły odpowiedzialne za tłumienie nierówności są bardziej narażone na uszkodzenia.

– Ich zużycie potęgują dodatkowo niskie temperatury i sól używana do posypywania jezdni. Wiele elementów zawieszenia jest wykonana z gumy oraz teflonu, które w takich warunkach twardnieją i pękają.
Niezależnie od podzespołu, najczęstsze objawy awarii zawieszenia to stukanie dochodzące z okolicy kół. Wyjątkiem są amortyzatory, których zużycie objawia się kołysaniem auta na nierównościach. Do serwisu trzeba podjechać zawsze, gdy samochód zachowuje się inaczej niż zwykle. Niepokoić powinny zmiany w jego prowadzeniu, stukanie, czy właśnie uczucie pływania na nierównościach.

– Zazwyczaj do postawienia diagnozy wystarczy podniesienie auta na podnośniku. Mając dostęp do zawieszenia mechanik bardzo szybko określi źródło problemu.
To psuje się najczęściej

 

Sworzeń – to element łączący wahacz ze zwrotnicą. W czasie jazdy pracuje cały czas. Najbardziej dokuczają mu nierówności na długim odcinku drogi, niezależnie od tego, czy samochód jedzie prosto, czy skręca

Końcówka drążka kierowniczego – odpowiada za połączenie zwrotnicy z przekładnią kierowniczą. Najbardziej nie lubi pokonywania dziur podczas skrętu.

Łącznik stabilizatora – położony między kolumną McPhersona a drążkiem stabilizatora. Najgorzej znosi jazdę po dziurach w czasie skrętów i zawracania.

Wahacz – to główna część, w którą montowane są tulejki i sworznie. Niektórzy producenci wprasowują je na stałe, przez co w razie awarii należy wymienić cały wahacz. Często poszczególne elementy można jednak wymieniać oddzielnie

Amortyzator – element odpowiadający za stabilne pokonywanie przez auta nierówności. Najczęstsze awarie amortyzatorów to wybicie oleju bądź gazu wypełniającego jego środek. Zużycie amortyzatorów najczęściej objawia się pływaniem auta na nierównościach. Zazwyczaj amortyzator spokojnie wytrzymuje ok. 80 tys. km