ul. Zimowa 16 (za Castoramą), Szczecin

91 40 000 05

biuro@motoexpresso.pl

Pon.-Pt.: 8:00 - 17:00, Sobota 8.00 – 14.00

Pon.-Pt.: 8:00 - 17:00, Sobota 8.00 – 14.00
Warsztat Samochodowy Szczecin 91 40 000 05
ul. Zimowa 16 (za Castoramą), Szczecin

Naprawa zawieszenia

Naprawa zawieszenia

Motoexpresso to renomowany warsztat samochodowy na prawobrzeżu Szczecina, który znany jest z wysokiej jakości usług i profesjonalizmu. Nasza specjalizacja to naprawa zawieszenia, a w tym zakresie oferujemy pełen zakres usług, aby zadbać o komfort i bezpieczeństwo Twojego pojazdu.

Nasi doświadczeni mechanicy przeprowadzą kompleksową wymianę amortyzatorów, które mają kluczowe znaczenie dla wygody podczas jazdy i stabilności pojazdu. Dodatkowo, zajmiemy się wymianą łożyska przedniego i tylnego, co pozwoli utrzymać optymalną pracę zawieszenia oraz zmniejszy ryzyko zużycia innych części układu jezdnego.

W Motoexpresso podejmujemy się również wymiany osłony gumowej przegubu, co pomaga w zabezpieczeniu ważnych elementów układu napędowego przed uszkodzeniami. Wymiana końcówki sworznia oraz tuleji wahacza to kolejne usługi, które pomogą w zachowaniu pełnej kontroli nad pojazdem i minimalizacji zużycia części.

Nasze usługi obejmują także komputerowy test amortyzatorów, co pozwoli nam dokładnie ocenić ich stan i ewentualne konieczne działania naprawcze. Dodatkowo, specjalizujemy się w naprawie tylnych mostów, co ma kluczowe znaczenie dla zachowania integralności pojazdu oraz jego właściwości jezdnych.

W Motoexpresso skupiamy się na zapewnieniu kompleksowej obsługi samochodów naszych klientów, dbając o ich bezpieczeństwo i komfort jazdy. Dlatego możesz być pewien, że oddając swój pojazd w nasze ręce, otrzymasz usługi na najwyższym poziomie.

  • wymiana amortyzatora
  • wymiana łożyska przedniego i tylnego
  • wymiana osłony gumowej przegubu
  • wymiana końcówki sworznia
  • wymiana tuleji wahacza
  • komputerowy test amortyzatorów
  • naprawa tylnych mostów

Zawieszenie pojazdu przenosi siły powstające na styku koła z jezdnią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy oraz stateczność i kierowalność pojazdu, jest częścią podwozia a w jego skład wchodzą: wahacze, drążki poprzeczne i wzdłużne, sprężyny śrubowe, resory piórowe, amortyzatory. Pierwszymi objawami zużycia zawieszenia są: utrata stateczności pojazdu, gorsze prowadzenie pojazdu, nieregularne zużycie bieżnika opon, wzrost drogi hamowania.

Likwidacja usterek układu napędowego

Likwidacja usterek układu napędowego oraz naprawa tylnych mostów stanowią niezwykle istotny element utrzymania sprawności i bezpieczeństwa pojazdów. Układ napędowy jest odpowiedzialny za przekazywanie mocy z silnika na koła, co ma kluczowe znaczenie dla sprawnego poruszania się pojazdem. Usterek w tym systemie można doświadczyć w różnych formach, od problemów z przekładniami, skrzyniami biegów po uszkodzenia osi. Niemniej jednak, efektywna likwidacja tych usterek gwarantuje, że pojazd będzie działać bezawaryjnie i bezpiecznie.

Naprawa tylnych mostów

Naprawa tylnych mostów jest także nieodzownym procesem, mającym na celu utrzymanie integralności strukturalnej pojazdu oraz zachowanie jego właściwości jezdnych. Tylny most jest odpowiedzialny za przenoszenie momentu obrotowego na tylne koła, a jego stan jest niezwykle ważny w kontekście trakcji, stabilności i zachowania na drodze. W momencie wykrycia usterek, takich jak pęknięcia, wycieki oleju lub luzy w układzie napędowym, naprawa tylnych mostów staje się kluczowym etapem utrzymania pojazdu w pełnej gotowości. Dlatego profesjonalna obsługa i konserwacja tych elementów są niezbędne, aby zapewnić bezpieczeństwo na drodze i długotrwałą wydajność pojazdu.

 

DLA TYCH KTÓRZY CHCĄ WIEDZIEĆ WIĘCEJ:

Zawieszenie samochodowe to mechanizm złożony z wielu części, które wzajemnie ze sobą współpracują. Jego zadaniem jest połączenie kół z resztą pojazdu.

W zimie, kiedy na drogach dziur jest znacznie więcej niż zwykle, podzespoły odpowiedzialne za tłumienie nierówności są bardziej narażone na uszkodzenia.

– Ich zużycie potęgują dodatkowo niskie temperatury i sól używana do posypywania jezdni. Wiele elementów zawieszenia jest wykonana z gumy oraz teflonu, które w takich warunkach twardnieją i pękają.
Niezależnie od podzespołu, najczęstsze objawy awarii zawieszenia to stukanie dochodzące z okolicy kół. Wyjątkiem są amortyzatory, których zużycie objawia się kołysaniem auta na nierównościach. Do serwisu trzeba podjechać zawsze, gdy samochód zachowuje się inaczej niż zwykle. Niepokoić powinny zmiany w jego prowadzeniu, stukanie, czy właśnie uczucie pływania na nierównościach.

– Zazwyczaj do postawienia diagnozy wystarczy podniesienie auta na podnośniku. Mając dostęp do zawieszenia mechanik bardzo szybko określi źródło problemu.
To psuje się najczęściej

 

Sworzeń – to element łączący wahacz ze zwrotnicą. W czasie jazdy pracuje cały czas. Najbardziej dokuczają mu nierówności na długim odcinku drogi, niezależnie od tego, czy samochód jedzie prosto, czy skręca

Końcówka drążka kierowniczego – odpowiada za połączenie zwrotnicy z przekładnią kierowniczą. Najbardziej nie lubi pokonywania dziur podczas skrętu.

Łącznik stabilizatora – położony między kolumną McPhersona a drążkiem stabilizatora. Najgorzej znosi jazdę po dziurach w czasie skrętów i zawracania.

Wahacz – to główna część, w którą montowane są tulejki i sworznie. Niektórzy producenci wprasowują je na stałe, przez co w razie awarii należy wymienić cały wahacz. Często poszczególne elementy można jednak wymieniać oddzielnie

Amortyzator – element odpowiadający za stabilne pokonywanie przez auta nierówności. Najczęstsze awarie amortyzatorów to wybicie oleju bądź gazu wypełniającego jego środek. Zużycie amortyzatorów najczęściej objawia się pływaniem auta na nierównościach. Zazwyczaj amortyzator spokojnie wytrzymuje ok. 80 tys. km