Wymiana opon Szczecin
Motoexpresso, które znajduje się z prawobrzeżnej części Szczecina oferuje wszystkich zmotoryzowanym sezonową wymianę opon z letnich na zimowe oraz z zimowych na letnie opony. Pełna oferta wymiany opon jest rozpisana poniżej. Dodatkowo na podstronie cennik znajdą Państwo najnowsze ceny dotyczące wymiany opon w motoexpresso oraz sezonowania opon. Oferujemy:
- wymiany opon
- sprzedaż opon różnych producentów
- wyważanie kół
- naprawa kół
» Sprawdź cenę wymiany opon
» Kiedy wymienić opony?
» Umów się na wizytę
Zadzwoń do nas
DLA TYCH KTÓRZY CHCĄ WIEDZIEĆ WIĘCEJ:
1. Opony w zależności od pory roku dzielimy na:
- opony letnie
- opony całoroczne
- opony zimowe
2. Opony z zależności od zastosowania dzielimy na:
- opony do samochodów osobowych
- opony do samochodów dostawczych
- opony do samochodów terenowych (4X4)
- opony do samochodów ciężarowych i autobusów
3. Cechy (wymagania) opon:
- bardzo dobra przyczepność
- bardzo dobra kierowalność
- niskie opory toczenia
- cichobieżność
- bardzo dobre odprowadzanie wody (odporność na zjawisko aquaplaningu)
- duża trwałość bieżnika
- równomierne zużywanie się bieżnika
- wysoki komfort jazdy
- krótka droga hamowania
FUNKCJE OPONY
- przenoszenie obciążenia pionowego
- zapewnienie tłumienia nierówności drogi
- przenoszenie momentu napędowego i hamującego
- generowanie siły bocznej przy skręcie
- zapewnienie dobrej przyczepności do drogi
- zapewnienie stabilności wymiarowej
- zapewnienie wystarczającego przebiegu
- zapewnienie dobrej kierowalności pojazdu
- pochłanianie jak najmniejszej mocy
- generowanie jak najmniejszego hałasu i drgań
- trwałość i bezpieczeństwo
Ciśnienie powietrza w oponie
- Nośność opony i dopuszczalna prędkość obowiązują tylko w przypadku napompowania opon na zimno do normalnego ciśnienia.
- Istotne jest zatem przestrzeganie zaleceń producenta opon dotyczących ciśnienia powietrza w oponie, a ciśnienie powinno być dostosowane do rzeczywistego obciążenia osi pojazdu.
- Zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponie nie tylko powoduje nieregularne zużycie bieżnika, ale również prowadzi do przedwczesnego zniszczenia opony.
- Ciśnienie powietrza w oponie podczas eksploatacji pojazdu powinno być sprawdzone „na zimno” regularnie, co dwa tygodnie-szczególnie przed dłuższymi podróżami.
- Po jeździe opony powinny zostać pozostawione na 2 do 3 godzin w celu schłodzenia ich do temperatury otoczenia. Nie wolno upuszczać powietrza z „gorącej” opony.
- Zalecane ciśnienie powietrza w oponach pojazdu lub danej osi powinno być oznaczone za pomocą naklejki na odpowiednim błotniku.
- Przyczyny istotnych różnic ciśnień pomiędzy poszczególnymi oponami (+/- 15% i więcej) należy zbadać przy najbliższej sposobności.
- Manometry do pomiaru ciśnienia w oponie powinny być regularnie sprawdzane za pomocą manometru wzorcowego i dostrajanie w razie potrzeby.
- Wzrost ciśnienia powietrza w oponie „gorącej” wynoszący 25-30% w stosunku do opony „zimnej” wskazuje, że opona jest poważnie wyeksploatowana z powodu nadmiernego ugięcia i że nieuchronne jest rozwarstwienie opony (wzrost o 30% odpowiada temperaturze opony o ok. 100%).
- Aby uniknąć korozji obręczy i ewentualnej penetracji wilgoci do wewnątrz opony zbiornik kompresora powinien być regularnie opróżniany.
- Nieregularnego lub nierównomiernego schematu zużycia opony zwykle nie można poprawić poprzez zmianę ciśnienia powietrza w oponie. Ponadto wymagany spadek lub wzrost ciśnienia w oponie ma duże znaczenie w odniesieniu do innych własności eksploatacyjnych.
ZBYT NISKIE CIŚNIENIE POWIETRZA LUB PRZECIĄŻENIE OPONY KONSEKWENCJE
- nierówne, szybkie zużycie krawędzi bieżnika
- tendencja do przyspieszonego zużycia stopki opony
- ryzyko rozwulkanizowania się gumy i rozwarstwienia opony
- rozwarstwienie opony w obszarze stopki
- intensywne tarcie opony o obręcz
- złe prowadzenie pojazdu – niestabilność podczas jazdy na wprost, opóźnienie reakcji na ruchy kierownicą, zwiększone boczne kołysanie
ZBYT WYSOKIE CIŚNIENIE POWIETRZA LUB NIEDOCIĄŻENIE OPONY
KONSEKWENCJE
- szybkie zużycie środkowego pasa bieżnika
- zmniejszona odporność na penetrację przez ostre przedmioty i na uderzenia
- zmniejszony komfort jazdy
- zwiększone zużycie innych układów pojazdu (zużycie elementów zawieszenia, pęknięcie zgrzein, resorów, itp.)
- większe ryzyko uszkodzenia ładunku.